Jumaat, 8 April 2011

Realiti Sebenar Orang Melayu

Aku marah.

Kenapa? Bulan ini menjadi titik lobang hitam bagi diri aku. Semua gara-gara sikap orang Melayu yang langsung tidak boleh tengok orang lain senang. Mesti nak disabotaj-nye.

Bak kata pepatah, sama-sama senang, sama-sama susah. (pepatah Melayu yang dah tidak relevan bagi aku. Cerita Lain)
...
...
Mengarut lagi

Kepala hotak kamu, pandai-pandai pulak membenarkan benda yang salah. Lain kali kalau dah minat dengan barang aku, cakap. Aku boleh bagi pinjam, tak payah nak main cilok. Menyusahkan betul. Tak heran la orang Melayu susah nak maju, semua gara-gara dikhianati orang Melayu sendiri (Realiti Sebenar).


Ini yang aku tak faham tentang sikap orang Melayu. Pantang ada yang senang sedikit, mesti ada yang cemburu dan berusaha untuk menjatuhkan yang senang. Pantang ada yang mewah sedikit, mesti jadi mangsa curi, ragut, dan rompak. Pantang ada teman wanita cun berdada besar, mesti ada yang nak kacau. Pantang ada yang berjaya sedikit, mesti ada yang hasad dengki pergi jumpa bomoh dan mula-lah menghantar 'benda-benda'.

...
...
Sikap hasad dengki memang dah sebati dengan orang Melayu ke?

11 ulasan:

  1. ko nak awek yang 'berdada besar' ke?

    BalasPadam
  2. ya. tapi aku lagi mementingkan kejujuran, keserasian dan boleh tahan dengan perangai aku. Cewah.

    BalasPadam
  3. babi pn xleh tahan ngan perangai ko. boleh ko nk dada besar? ntah2 dada ko pn besar. what a freak. beli cermin(bsar punya), tgk lama2, lu pikir sndiri.

    no hard feeling ok? ko kn sendirian by choice. ha ha ha heee...........

    BalasPadam
  4. kamu faham maksud satira sosial tak?
    and, why so serious?

    BalasPadam
  5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  6. kalau kamu tak suka penulisan satira sosial, sila jangan baca. Aku Tak Peduli pun.

    BalasPadam
  7. kenapa perlu mengikut sangat cara akutakpeduli.com? kamu tiada identiti sendiri? kamu suka meniru? kamu rasa kamu setaraf dengan penulis akutakpeduli.com?

    BalasPadam
  8. aku tengah mencari identiti sendiri, mungkin bila dah jumpa, aku akan mula menulis mengikut cara aku sendiri. akutakpeduli.com adalah rujukan untuk mencari tapak mula. dan aku tak rasa aku setaraf dengan mana-mana penulis pun.

    BalasPadam
  9. mungkin cermin tak cukup besar buat kau untuk menilai diri sendiri.

    BalasPadam
  10. mungkin cermin tak cukup besar buat kau untuk menilai diri sendiri.

    BalasPadam
  11. AKU LAH PEMBACA YANG KE-300. bukan sebab aku minat dengan blog kau,tapi aku minat dengan keb0d0han kau menulis sesuatu yang kau tak pernah alami atau lalui. berkata2 mengikut akal yang tak cukup waras dan matang. ape yang kau rase? seronok? kau bahagia dengan ape yang kau cakap dalam blog ni? kau tak tau menilai orang,kau hanya berkata2 dengan ape yang kau lihat,bukan ape yang kau lalui. kau cemburu dengan wanita yang berdada besar? sebab kau dapat tengok je? bukak mata! jangan bukak dada!

    BalasPadam

Aku tak kisah kalau kamu ada pedapat sendiri. Tinggalkan saja pendapat kamu di sini.